Utredning av organiseringen av ny intern serviceavdelning
Uppdragsgivaren beslutade att tillsätta ett projekt för att genomföra en utredning av organiseringen av en ny intern serviceavdelning. Utredningen syftade till att skapa ett beslutsunderlag för ledningen avseende organiseringen samt leverera en plan för överföring/mottagande av ovan nämnda verksamheter samt personal som återfinns inom organisationen.
Prové levererade ett projektledarteam med ansvar för att driva helheten, samordna och följa upp projektet och utifrån utredningen ta fram ett beslutsunderlag samt en handlingsplan för implementering. Stort fokus har lagts på att fånga in organisationens synpunkter avseende olika organisationsförslag och analysera materialet och dra slutsatser för att sedermera rekommendera ett förslag till organisering.
En översiktlig handlingsplan för implementation av den organisation som beslutades, togs fram och visualiserades i en implementationsplan med olika delområden med tillhörande aktiviteter, milstolpar och beroende mellan aktiviteter. Detaljering av handlingsplanen beslutades ske efter projekts avslutande och i inledning av implementationsprojektet som ska pågå under hösten 2020.