Kom i kontakt

Förstudie för konceptutveckling och upphandling

På uppdrag av en försäljnings- och marknadsavdelning var Prové projektledare för en förstudie kring framtida koncept för bolagets kundcenter. Under förstudien kartlades insikter genom dels kunders och medarbetares krav och behov, dels genom omvärldsinsikter som trend- och marknadsspaning. Resultat sammanställdes i modellen Business Model Canvas (BMC), där nuläge och önskat läge kunde visualiseras och ställas mot varandra.

Förstudiens resultat låg till grund för efterföljande upphandling av en aktör för drift av kundcenter. Vidare var resultatet en av utgångspunkterna för utformning av en gemensam strategi för utveckling av kundrelationer och former för kundbemötande för alla medarbetare i företaget som möter kund.

Aktuellt

Vi håller dig uppdaterad

Ta del av det senaste från Prové. Nyheter, analyser, omvärldsbevakning, evenemang och föreläsningar. Anmäl dig till vårt nyhetsbrev ProvéEffekten så får du dessutom massor av inspiration direkt i din inkorg.

Läs våra tidigare nyhetsbrev här

Kunskap om förändringsledning

Prenumerera

ProvéEffekten från Prové. Kunskap, inspiration, analyser, rapporter och mycket mer. Kommer ut ca 4 gånger/år:

  • Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.