Kom i kontakt

Kunddriven processutveckling

Organisationens processer är avgörande för kundens upplevelser

Organisationens processer är avgörande för kundens upplevelser under kundresan. Framgångsrik processutveckling bygger på förståelsen att kundens perspektiv och den egna verksamheten utgör en helhet och är ett system i samverkan. Förståelsen av kundens perspektiv handlar om upplevelsen och interaktionen i olika situationer under hela kundresan. Verksamhetens perspektiv handlar om att utveckla effektiva och kvalitativa processer som ökar kundnöjdhet, uppfyller behov och ger lönsamhet.

Kunddriven processutveckling skapar förståelse för helheten och arbetssättens inverkan på kundupplevelsen. ​Prové har lång erfarenhet av att utveckla processer och etablera arbetssätt för ständiga förbättringar i både offentliga och privata verksamheter.

Modeller och metoder

Modell och metod anpassas utifrån kundernas situation

Prové använder sig av både vedertagna och egenutvecklade modeller och metoder för att skapa förändring. Många av dem nyttjas inom flera kompetensområden. Vi har kompetens och förmåga att bedöma kundens behov och tar ansvar för att skapa den bästa kombinationen för genomförande så att förflyttning sker och önskade effekter uppnås.

Modeller och metoder

Vill du veta mer om framgångsrik processutveckling? Christina Aspestedt och Johan Andersson svarar på dina funderingar:

Aktuellt

Vi håller dig uppdaterad

Ta del av det senaste från Prové. Nyheter, analyser, omvärldsbevakning, evenemang och föreläsningar. Anmäl dig till vårt nyhetsbrev ProvéEffekten så får du dessutom massor av inspiration direkt i din inkorg.

Läs våra tidigare nyhetsbrev här

Kunskap om förändringsledning

Prenumerera

ProvéEffekten från Prové. Kunskap, inspiration, analyser, rapporter och mycket mer. Kommer ut ca 4 gånger/år:

  • Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.